Weil genau das ja in der Vergangenheit auch so gut funktioniert hat….Partybombe hat geschrieben: ↑Di 13. Mai 2025, 13:57 Es wird aber stark an die
Solidarität und Rücksichtnahme appeliert.
Fahrrad Thematik aus dem Newsletter
-
- Beiträge: 177
- Registriert: Fr 14. Jun 2024, 18:53
Re: Fahrrad Thematik aus dem Newsletter
-
- Beiträge: 15
- Registriert: So 30. Jun 2024, 23:04
Re: Fahrrad Thematik aus dem Newsletter
Nicht funktioniert? Ich kann mich nciht daran erinnern, dass vom KuKo in den vergangenen Jahren irgendwas in Richtung Fahrräder kommuniziert wurde?
Und ich finde das eine gute Lösung. Dann wissen die, die sich unsicher sind oder es drauf ankommen lassen würden, wo sie eben nicht fahren dürfen. Und wenn jemand außerhalb der Stoßzeiten mal doch vorsichtig durchradelt, wird er auch nicht gleich gesteinigt, sondern maximal an den lokal-sozialen Pranger gestellt.
Wenn es nicht klappt, dann gibt es 2026 eben ein neues Konzept.
Und ich finde das eine gute Lösung. Dann wissen die, die sich unsicher sind oder es drauf ankommen lassen würden, wo sie eben nicht fahren dürfen. Und wenn jemand außerhalb der Stoßzeiten mal doch vorsichtig durchradelt, wird er auch nicht gleich gesteinigt, sondern maximal an den lokal-sozialen Pranger gestellt.
Wenn es nicht klappt, dann gibt es 2026 eben ein neues Konzept.
-
- Beiträge: 90
- Registriert: Mi 16. Nov 2011, 20:04
Re: Fahrrad Thematik aus dem Newsletter
Ich habe bisher kein Fahrradproblem, öfter schon wild klingelnde Fahrradfahrer, oft mit jemanden auf dem Gepäckträger sitzend oder stehend, wahrgenommen.
Das war für mich kein "Achtung, hier komme ich Klingeln, Platz da", sondern ein "Bitte, lasst mich fahren, damit ich nicht anhalten muss und meine Mitfahrerin vom Rad fällt/absteigen muss." Darüberhinaus ist eine Klingel ein Warnzeichen und kein Ich habe Vorrang Zeichen. Wie auch immer, mich stören die wenigen Radakrobaten nicht, solange sie doch anhalten, wenn sie von Anderen nicht sofort bemerkt werden.
Das war für mich kein "Achtung, hier komme ich Klingeln, Platz da", sondern ein "Bitte, lasst mich fahren, damit ich nicht anhalten muss und meine Mitfahrerin vom Rad fällt/absteigen muss." Darüberhinaus ist eine Klingel ein Warnzeichen und kein Ich habe Vorrang Zeichen. Wie auch immer, mich stören die wenigen Radakrobaten nicht, solange sie doch anhalten, wenn sie von Anderen nicht sofort bemerkt werden.
-
- Beiträge: 1125
- Registriert: Sa 9. Jul 2022, 19:44
Re: Fahrrad Thematik aus dem Newsletter
This, luckily, is my experience as well. Also agree with Raetselpass. As with so much else a Fusion though, it seems there's room for a wide span of experience on the same topics, from person to person, depending on location and time, and also from year to year.sirdidimus hat geschrieben: ↑Mi 14. Mai 2025, 16:42 Ich habe bisher kein Fahrradproblem, öfter schon wild klingelnde Fahrradfahrer, oft mit jemanden auf dem Gepäckträger sitzend oder stehend, wahrgenommen.
Das war für mich kein "Achtung, hier komme ich Klingeln, Platz da", sondern ein "Bitte, lasst mich fahren, damit ich nicht anhalten muss und meine Mitfahrerin vom Rad fällt/absteigen muss." Darüberhinaus ist eine Klingel ein Warnzeichen und kein Ich habe Vorrang Zeichen. Wie auch immer, mich stören die wenigen Radakrobaten nicht, solange sie doch anhalten, wenn sie von Anderen nicht sofort bemerkt werden.
It's not about making the world a better place; it's about making ourselves better persons. The rest comes naturally.
Re: Fahrrad Thematik aus dem Newsletter
Es wird dann eine Fahrrad Trage Zone eingerichtet, wenn die Schiebe Zone nicht ausreicht 

Re: Fahrrad Thematik aus dem Newsletter
I still don't understand what the compelling need is to have to use a bicycle in a festival that lasts 5 days. Leave your trouble and anxiety at home and enjoy the festival. Needless to say, they always ride their bicycles fast, with an ass face and ringing bells at all the pedestrians that "cross" their path.
-
- Beiträge: 15
- Registriert: So 30. Jun 2024, 23:04
Re: Fahrrad Thematik aus dem Newsletter
"Need" is a strong word. But it's fun. And convenient.
Lots of all...very totalitarian. I think you're exaggerating.Needless to say, they always ride their bicycles fast, with an ass face and ringing bells at all the pedestrians that "cross" their path.
-
- Beiträge: 22
- Registriert: Di 6. Okt 2020, 22:43
Re: Fahrrad Thematik aus dem Newsletter
Fahrt einfach etwas anständiger und gut...
Die Freiheiten auf der Fusion ist doch überhaupt das Elixier!
Die Freiheiten auf der Fusion ist doch überhaupt das Elixier!
-
- Beiträge: 74
- Registriert: Di 23. Aug 2022, 16:47
Re: Fahrrad Thematik aus dem Newsletter
Yes, it might be fun and convenient. But that convenience goes out the window when more and more people bring their bikes. The people on the bikes behave like they are on the road, like they are riding on a bike lane and have the right of way.Raetselspass hat geschrieben: ↑Mi 4. Jun 2025, 12:11"Need" is a strong word. But it's fun. And convenient.
Lots of all...very totalitarian. I think you're exaggerating.Needless to say, they always ride their bicycles fast, with an ass face and ringing bells at all the pedestrians that "cross" their path.
But there are no bike lanes, its all loosely organized chaos. If we are standing on one of the main roads, people are coming from all directions, going into all directions and by far not everyone is sober or paying attention to whats going on in front of them. Bumping into people is a normal thing and usually not a big deal, bumping into bikes is something else.
Accidents are guaranteed under such conditions, and as soon as the sun sets, it gets so much worse.
Im coming the 6th time this year since 2016. And yes, while not absolutely everyone is riding a bike(thanks Mr Ackshually, we all know that in reality rarely things or people can be summarized under an "all" umbrella), it absolutely has gotten worse over the last years. Especially in the dark in certain places I had to have my head on a swivel, like Im on a busy road crossing in Berlin. If youre at a festival and have to be on the lookout to not get hit by some high/drunk peeps on their bikes (extra points for having their friend on the back of the bike too), then something isnt going right. And there were absolutely times over the years where I had to avoid the bigger roads because the bike dodging became too annoying (additional bonus points for half of the bikes at best having a working light, or the person riding moms old GDR Diamant bike with a pathetic excuse of a tiny, 40 year old light bulb as a light source).
Another problem is people leaving their bikes wherever the fuck they feel right now. Meaning the bikes have been blocking roads, roads for important festival staff, bikes have been locked to important gates and the crews had to cut the locks with angle grinders and they arent waiting for the owner to return.
And now there is also a confirmed information: There will be designated and marked bike pushing zones, in german called FSZ. Additionally there will be bike parking spaces.
Inside the FSZ you either push the bike or park it at bike parking. Only specially marked and designated bikes by the Kuko are allowed to ride in the FSZ.
Illegally parked bikes will be sent to bike jail and will have to be picked up by the owner.
If your bike is parked or locked somewhere where its blocking exits/entrances/rescue lanes, there is an extra festival crew, armed with tools that will not hesitate to cut your lock and take your bike to said jail.
And Im glad about that, finally no more bike dodging in the really busy areas, shit was getting ridiculous.
Zuletzt geändert von MeterPaffay am Fr 6. Jun 2025, 12:10, insgesamt 1-mal geändert.
-
- Beiträge: 74
- Registriert: Di 23. Aug 2022, 16:47
Re: Fahrrad Thematik aus dem Newsletter
Ja Leute, SCHIEBUNG, wortwörtlich. Gut so, manche Raketen haben es nämlich echt ein wenig übertrieben mit dem Ritt aufm Drahtesel.